Wednesday, July 8, 2009

UPIN & IPIN


Hari ni pepagi lagi mak aku dah kejut, aku yang tengah mamai-mamai dengar mak aku cakap akak aku dah bersalin, dalam sedar dengan tak sedar aku mengangguk, tak lama pastu along sampai amik mak dengan ayah pegi ke sultanah aminah johor bahru, suke betul aku tengok diorang, almaklum la orang dapat cucu la katekan, aku yang tengah mamai-mamai sempat la jugak hantar sms kat yus cakap yang upin dengan ipin dah lahir, kat sya pun aku hantar jugak sms, tapi dia just balas tahniah… hampeh.. kecewa tul aku baca sms dia, tak ada riak kegembiraan langsung, kol pun tidak, hangin aku, ape masalah pun aku tak tau,


Lepas solat aku tengok cam awal lagi, aku pun ape lagi landing la kat atas katil, cuaca pun cantik je, terus telelelap…. Sedar-sedar dah pukul 8.15, menggelabah aku, terus siap-siap pergi kerja… bawak kereta dah macam orang giler huhu….. sampai tempat kerja dah kul 9.30, tengok kiri kanan line clear terus pergi sarap…

Tengah hari aku cabut jap dengan boboy pergi hospital, dapat jugak la aku tengok akhirnya upin dengan ipin, huhu muka sama…., ayah dengan mak dah siap dukung-dukung dah…aku pun tak boleh lama so pukul 1 lebih aku pun angkat kaki balik opis,


Petang tadi doktor bagi kak ngah keluar, mak dengan wadi patah balik ke johor pegi amik upin dengan ipin, lama jugak la urusan nak keluar hospital, pukul 9.00 baru sampai rumah, maman, uda, afif bukan main kecoh lagi tengok adik baru diorang, macam – macam soalan dorang tanya tak telayang aku dibuat nya… apepun semua happy…. Selamat datang aku ucap kan pada upin dan ipin !!



mak dengan ayah yang tengah seronok dukung upin denan ipin
upin




ipin

No comments: