Monday, August 10, 2009

Aku Penganggur.....


herm..... hari berapa hb ea? 10/08/2009 kot, tak kesah la berapa hari bulan yang pasti hari ni aku dah dibuang kerja huhu, tapi aku di buang kerja ke? sebab aku rasa aku tak ada kerja dengan mana - mana company pun semenjak contrac aku dengan megan karisma tamat 1/8/2009..., ape yang berlaku hari ni? meh aku story sikit,
memang pada asal nya aku dah tak berapa berkenan pun dengan cara company baru yang berlagak nak mampus ni, aku ingat lagi ayat dia "85 orang satu malaysia tunggu nak kerja dengan dia" takbur sungguh.., memandang kan hati aku yang dah memang panas dengan bos belagak ni so aku sahut cabaran dia.., asal nya aku cume isu kan pada dia, aku nak dia jawab kenapa setelah seminggu aku kerja tak ada langsung ofer letter dari company dia, tak pasal - pasal dia nak mengamuk... aku tanya dia sekarang ni aku kerja dengan sape? berapa gaji aku? ape benefit ? semua tu tak tau sebab tak ada ofer letter langsung.., dia kata hari tu kan dah bagi tau semua, memang betul tapi semua tu cakap mulut semata, kalau bawak pegi mahkamah pun aku kalah, ape salah nya buat ofer letter? susah sgt ke? kata company besar? tak pasal - pasal dia sound aku awak berminat tak nak kerja kat sini? kalau tak minat boleh keluar sekarang, so aku sahut cabaran dia aku bangun terus keluar dari bilik meting, selesai....
aku agak kecewa la dengan member2 yang lain masa kat luar bukan main lagi berapi bercakap tapi bila kat dalam bilik meting senyap terkulai.... sehati sejiwa la ape la... ish2... bukan nak mengungkit la tapi aku jugak yang rekomen diorang kerja kat situ, biar la rezeki masing - masing kan, mungkin rezeki diorang kat situ... last - last aku dengan amir je yang blah...
hem... walau pun aku agak kecewa hari ni sebab orang yang aku harapkan untuk berkongsi sama hal ni menyatakan ketidaksanggupan untuk menemani aku waktu ini disebabkan peperiksaan tapi aku dapat jugak melakukan sesuatu yang selama ni aku tak dapat lakukan, akhirnya aku dapat meninggalkan suatu kenangan di PTP, walaupun kenangan yang pada aku tak indah langsung tapi ianya sesuatu yang bermakna... ape dia? biarla rahsia hahaha...

erm... tawa dalam tangisan.......

nak pegi shah alam
nak pegi shah alam
nak pegi shah alam
nak pegi shah alam
nak pegi shah alam
nak pegi shah alam
nak pegi shah alam

tapi ape kan daya........

No comments: